2011-06-24

Josephsons katt

"Förlåt mig Byron, innan jag tecknar ditt jordiska porträtt,
att jag ger en stor smörgås åt min katt till din ära."

Min ganska långa essä (ej bloggtext) om Josephson, kan man nu läsa, om det regnar - det vill säga regnar gör det ju - på mitt Arkiv (ha!): björnstrand backwater. Den handlar mer om Gud och konsten än om katten. Trots att det är midsommar. Skulle tro att artikeln är skriven på hösten.

För mig spelar midsommar eller storm, regn och kyla ingen roll, jag har ätit alla sillar, sjungit alla drillar, dansat alla felsteg, hurrat för granen, förlåt stången. Och nu har jag hela härligheten inom mig och skippade skärgårdens regngråa skyar till förmån för tystnaden i ett hus befriat från krigsdataspel och köksrenoverings-nevroser.

Asså, ja ba´ njuter.

Hoppas ni också. Om bestyren tillåter.

Inga kommentarer :