2013-01-10

Ska jag vara stolt eller skämmas över mitt förflutna?


Allt jag skrev och publicerade på Sourze mellan åren 2002-2005 håller naturligtvis inte måttet. Det mesta gör det väl inte. Men det är ändå erfarenheter jag inte vill vara utan, att ha skrivit de här texterna. Så svaret på frågan om jag ska skämmas eller vara stolt finns kanske inskrivet ändå.

Under några år lade jag mina bästa frilansidéer på Sourze, i stället för (det nästan alltid) hopplösa arbetet att försöka sälja in dem på redaktionerna. På vägen kom jag också i kontakt med vad som nu populärt kallas ”näthat” och som många krönikörer i dag närmast verkar kapitalisera på att ha blivit utsatta för.

Detta var innan bloggen hade blivit ett reellt alternativ. En del av mina artiklar – tänk bort mediet, det är artiklar helt enkelt – har fortsatt att hitta läsare genom åren på ett nästan häpnadsväckande sätt, den här tio år gamla texten har till exempel fått fler läsare under de senaste två åren än när den var ny.

Lägg märke till att Metro Teknik plankade min artikel rakt av 2008
vilket jag skrev om på bloggen men dessvärre aldrig stämde tidningen för.

Inga kommentarer :