2005-06-09

Litteraturtidskrifternas sena vår

Det slår mig att jag går och väntar på tre olika litteraturtidskrifter, som borde komma med sina nya nummer, och där jag medverkar med material.
Först och främst Pequod som borde komma med sitt extremt försenade nr 35. Det var annonserat redan i januari men nu får man väl vara glad om det kommer innan sensommaren. (Jag har med några dikter.)
Sedan har vi Ordkonst , med efterverkningarna av en debatt, fortsatt ordväxling mellan mig och Martina Lowden.
Och finlandssvenska Horisont med dito debatt mellan mig och Oscar Rossi.
Mitt långa svar till Oscar Rossi finns här , mitt kortare och möjligtvis mer rakt-på-sak-formulerade kommer i Horisont. Jag utgår från att Oscar Rossi besvarar allting i samma nummer.
Officiellt releasedatum för PS är för övrigt 17/6.
Var det här en egotrippad blogg? Ja, säkert. Men att vilja se sina egna bidrag i tryck är väl mänskligt? Jag vet faktiskt inte vad de här tidskriftsnumren innehåller i övrigt (förutom PS då förstås), de har ju inte kommit ut än.
Återkommer till frågan om litteraturtidskrifternas situation, här eller på annan plats.

1 kommentar :

Anonym sa...

Tycker det inte var så illa av Rossi att ta in ditt utlägg mot honom.