2022-04-26

Rysslands utrikesminister säger

hotet om ett tredje världskrig

är reellt

säger Rysslands utrikesminister

i dagens tidning

 

ett så obehagligt språkbruk

jag hade väntat mig

att uppgörelsen skulle hållas

lite mer privat

jag hade väntat mig

en mer inåtvänd match

mellan de makter som strider om mitt liv

det är inte något speciellt fruktbart majestät jag äger

det är dock ett liv               

ett än så länge ofullbordat sådant

som Lavrov viftar bort med ett dammkorn från lobbyn

 

situationen är densamma

för dig, du min ofullbordade

läsare

jag smeker din arm

genom seklernas dimridåer

makt och prestige

går före allt som växer

som är i sin blomning rent

ofullständigt

som är oss ett vårdträd

Ukraina och vi 

hänger "in the balance"

det behöver  inte översättas

Lavrovs tolkar jobbar för bluffen

att Rysslands krig går bra


Inga kommentarer :