2024-03-23

Nya dikter av undertecknad

Drömmar nere på Blå Tornet


ett överflöd av ord

och jazzmusik

strömmade ut från lokalen

det har inte på långa vägar tystnat än

                 

så länge det förflutna håller öppet

kan vi resonera:

vad är ett original av Peter Lindforss ”Krigets barn” värd?

 

Plötsligt är du anställd

Och sitter vid en skrivmaskin

 


Vattenlås


Jag har skrivit hälften av mitt testamente

Inte många närvarade

Jag skrev ett brev till Kungl. Maj:t

Sluta förfölj mig ner i graven

 

Du identifierade mig som en röst ur gryningen

 

*

 

Poeter var maktfaktorer

I mitt liv

Jag ville det skulle fortsätta så

Ingen av oss skulle behöva dö

Bara för att vi snappat upp

Vissa konstgrepp

Framme vid scenen

Aska & sanning

Vart vi gick

 

En kväll ringde jag Vesuviusgruppen

Jag önskade beskydd

 

Som om någon skulle behövas renas från fruktan

 

*

 

Melankolisk förstärkning av mitt ego

I’ve got my mojo workin’

It just don’t work no more

Kan du adoptera byggnaden

Och bli min mentor

 

Mitt testamente låg halvskrivet på bordet

Vittnena hade varnat mig

Jag skåpsuper rösten


1 kommentar :

Aviator sa...

Your blog is a valuable resource for anyone seeking knowledge. Join in on discussions about updates and patches for Aviator on our blog.