2023-05-06

Det ska mycket till innan jag börjar skriva med denaturerat regn

jag känner alltid en viss upphetsning

när jag går in på Mellqvists 

på det sättet är jag som Kierkegaard

 

på ena hållet'

drar din död mig intilll sig

som något under de välinriktade trottoarerna

bara ett dammkorn elektriskt laddat

att blåsa bort från sin kritstrecksrandiga kostym

 

på andra hållet

känner jag pulsen

hos alla unga hjärtan

som vill mer än automatiserat minne

för vilka AI betyder mat på bordet

 

jag har inte bara 

Peter Lindforss

att tänka på

utan mitt eget författarskap

som för tillfället står i nedan

 

jag har gått vilse

bland pandemier

och Parkinsontabletter

och utrensningar ur årsöversikter

jag tar insikten

intravenöst

om att jag nu nästan är död som författare

i dina ögon

 

Inga kommentarer :