2008-06-17

Inför FRA-omröstningen

Apropå FRA-omröstningen: Den utskällde thrillerförfattaren Dan Brown (som förvisso har usel personteckning men ändå är en habil spänningsförfattare) tog upp frågorna om statlig avlyssning av medborgarna redan för tio år sedan, i sin roman Gåtornas palats. Med den lilla detaljen att han tar ställning för avlyssnarna.
Det vore intressant, tror jag, med en ideologikritisk granskning av den boken, hur författaren vill fördela läsarnas sympatier och antipatier gentemot gestalterna i boken.

1 kommentar :

Anonym sa...

Hej!
Jag kastar mig rätt ut i bloggvärlden hejdlöst för att se om jag fär respons.
Sökte på dikter i bloggsök. därför hamnade jag här.
Kanske träffar jag rätt ibland, får se.
Jag samlar på dikter skrivna av barn. Gå in på internetbarn.blogg.se så får du mer info.
Tack o hej o glad midsommar