2008-06-16

Hey Dolly, vem är du egentligen?



Hey Dolly, det är väldigt mycket Diva över dig.
Hey Dolly, snubblande nära den gamla slagdängan Hello Dolly.
Hey Dolly, jag har känt och älskat människor som är som du. Jobbiga, självupptagna och älskansvärda; burdusa och intelligenta. Likheterna finns ända ner på språknivå och i de ständiga populärkulturella referenserna.

Men jag undrar hur många drag din författare Amanda Svensson själv har av dig, vore hon helt lik dig skulle hon inte få sitta i paneler och diskutera nordisk litteraturkanon. Gissar jag.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Nej, jag tror inte heller att Per Svenssons väluppfostrade dotter har så många drag gemensamma med Dolly.

Anonym sa...

jag håller med dig, Andreas, att sådana människor som Dolly är jätteintressanta, men det är mest om man bara tittar på dem i filmer eller läser om dem i böcker. att leva med dem är makalöst värre än man kunde tro...
sådana människor är bara för att vara idealer, inte att var riktiga i våra vanliga liv, tycker jag.

(luka)