2009-04-22

There can be only one

Ha! Där fick jag dem. Nyss ringde det på telefonen och jag svarade och fick ännu en filur på tråden (ja, det är väl inga trådar längre, men ändå)

– Hej, jag heter Peter och ringer från Com Hem ...

– Ja, och nu vill du att jag ska ha fler tevekanaler och det vill jag inte.

Det blev tyst i luren. Helt tyst. (Och precis som hos vissa apor kände jag att det bubblade i min mage lite grann.)

– Ni har ringt om det här jättemånga gånger, sa jag, kan du inte bara stryka mig från listan eller något?

– Ja, det ska jag göra, sa Peter. Ha en trevlig kväll!

1 kommentar :

Gabrielle Björnstrand sa...

Coolt svarat. Jag brukar alltid låta som jag är på väg ut, eller äter, eller kissar, eller arbetar, eller redan har allt, men lika ofta är jag så där snäll som bara jag kan vara (obs ironi) och säger väl att han/hon låter trevlig och bättre lycka nästa gång; till Peter, Anna, Hedvig, och Istvan, med alla sina underbetalda timmar för överbetalda företagsledare.