2009-05-26

Poeter på nätet och live

En blogg värd att hålla koll på är poeten och kallskänkan Jenny Wrangborgs tio meter över havet. (Vad gäller namnet ”tio meter över havet” undrar jag om det inte syftar på en spårvägshållplats i Göteborg?)
Jenny har medverkat med en dikt i antologin ”Snart går vi utan er – brev till socialdemokraterna”, som bl.a. recenserats i Aftonbladet och uppmärksammats av SVT:s Kulturnyheterna.

Liksom jag själv medverkar Jenny på festivalen Kultival ikväll.

Och så har det varit Poetry Slam SM i Norrköping, dit jag tog mig som representant för Sollentuna och hamnade på plats 25 av 60 poeter. Det var en omtumlande helg på många sätt. Lördag f.m. satt jag på festivalrestaurangen Arbis och grät, men det var i alla fall inte på grund av missnöje med uteblivna poetiska framgångar.

Inga kommentarer :