2009-05-22

Det rör om lite i kaffet för mig

När jag satt med en stor lattekopp, ostmacka och DN häromdagen, så fick jag syn på ett vadderat kuvert på köksbordet: En ny antologi från Skurups Skrivarlinje, på drygt 200 sidor, med snyggt omslag. Titeln fick mig att dra lite på munnen, morgontröttheten till trots: Det rör om lite i kaffet för mig. Med bifogad CD-skiva dessutom.

På cd:n och på Myspace kan man lyssna på massor av ljudspår, men var beredd på lite detektivarbete för att lista ut vilken författare som läser upp vad. Pdf-versioner av boken finns också att tillgå.
Några favoriter hittils är Study of pain av och med Rebecca Lareva, och Emmy Högström Tagessons grafiska dikter under rubriken Marina Repeat. Även uppläsningen av Anna Thulins text Kompassen är bara den värd att lyssna på mer än en gång.




Det var länge sedan det dök upp ett recensionsexemplar i min alldeles för stora brevlåda. Trevlig överrasking. Läs och lyssna på:






Releasefesten hålls på Babel i Malmö torsdag den 28 maj

1 kommentar :

Daniel sa...

Man lyssnar å njuter!