2009-12-19

Glad bordell-jul

Ränner förbi Odenplan, eller pulsar glidande, medan snöflingor toppar mitt hår så där vackert som man numera toppar efterätterna i TV med silverkulor eller nåt.

I Åhlens är golvet blött och halt ända in till underkläderna. Tråkigt som fan det här. Jag vänder.

Har just varit ute i parken och noterat den urglädje som drattar in i mig via snöflingor och vit mark. Och att pulsa, och att ungar åker i backarna. Det måste vara en signal om en rätt så lycklig barndom. Ingen julångest alls; vi hade så kul i min familj så jag saknar det fortfarande, de gamla roliga grå, som har vandrat över.

I år ska jag fira en stilla variant med en vän i huset; men jag funderar lite på de imponerande krimskramsiga juldekorationer jag bevittnat hos Helena; om en busig röd girland kunde passa i kökstaket. Eller i håret?

Andra dekorationer kan vi lugnt avstå ifrån. Som dekorationen av kvinnan.
Varenda småklädesbusiness vid Odenplan ståtar med en egen bordell i skylten. Hej alla glada kvinnor, vi har äntligen en liten streberfri helg att sexa på. Köp goda dagar med din man, eller bli utan. Tutar det, och ser manande ut. Inget ont i svarta underkläder. Men vill alla vara bordellbrud just i år?

1 kommentar :

Leonardo sa...

Kan inte annat än hålla med dig. Sexifieringen har nått den omfattningen att man blir smått illamående.