2011-09-26

Konstpudel med törnekrona och hans kompis...

...Rondellhunden. Han överst har fått nog och håller på att övergå till liggande, medan kompisen kliar sig på magen och tar nya tag. Han är mer analytiskt lagd.
(Klicka för förstoring; det kan alltid behövas!)

Jag vet - det är ett par skitdåliga teckningar; det beror på att jag inte har photoshop igång nu; teckningens och teknikens brist på kvalité är å andra sidan det enda jag ber om ursäkt för. Det finns saker som man bara inte kan låta bli....

2 kommentarer :

maja lundgren sa...

Jag tycker de var fina, särskilt den översta med törnekronan *S*

Gabrielle Björnstrand sa...

Tack Maja; du, om någon, ska väl ha förstånd på det där med konst-och-litteratur-pudlar.

Faktum är att jag också satt här och fnittrade, samtidigt som jag sände en halvt seriös tanke till den käre Kjartan, och hans konstpudel. (Finns på Moderna, som du vet).