2020-04-22

Den raderade kommentaren

Ibland händer det att våra inlägg på den här kollektivbloggen utsätts för …spam.
Det är inte ofta, det medges. Ja, vi får väl i ärlighetens namn inte så många kommentarer överhuvudtaget, men sådant är det så kallade läget.
Nåväl. Under åren så har jag städat bort de spam-kommentarer som vi upptäckt, och idag tänkte jag delge en er av dem.
art is what you can get away with
Och som Andy Warhol sade om konst »Art is anything you can get away with« – ett tankesätt jag själv ibland anammar när det gäller 'mina egna' texter och dikter.
   Gissningsvis så lyckades inte den här ›spambesökaren‹ länka till sin egen hemsida (vilket brukar vara standardförfarandet när det gäller 'klickbeten'), utan länken nedan går till det av våra blogginlägg som hen kommenterade, dvs Den alternativa rikedomen.

Litteratur är vad du kommer undan med. 

Håll till godo.


Hej, säsongs hälsningar till alla mina vänner jag är här för att berätta lite om hur jag fick min hsnabd tillbaka med hjälp av en stor man som heter baba Amiso. Jag heter Alice Lucas, from Alingsås, Sverige.
    Efter 12 års äktenskap har min man och jag varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen.
Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man.
    Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp online och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr. Amiso kan hjälpa till att få tillbaka artiklar snabbt. Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom på Den alternativa rikedomen.


≈ | ≈



… och avslutningsvis en länk till några illustrerade andy-citat: Audrey Tang's Confessions of a Dangerous Mind.

1 kommentar :

Anonym sa...

Vem är Doktor Amiso?