2007-02-06

Heja E-type

Ja, det har ju skojats och raljerats en del om att E-type blev invald i Stockholms skönhetsråd nyligen, men jag tycker att det var alldeles utmärkt. Äntligen gjorde borgarna något bra. E-type är en alla tiders kille, punkt och slut. Det är väl ingen som har kunnat glömma Paradise, som han hemsökte Melodifestivalen med härom året, till exempel.

It must be like paradise
if only someone could tell me how
so please start rolling the dice
'cause I can feel that my time is now


Finfin poesi, om ni frågar mig. Betydligt roligare än alitepå si tunga slagfälorade oskuldenya batterier r jag väntade. Och nej, alitepå si tunga slagfälorade oskuldenya batterier r jag väntade hade inte låtit bättre på engelska.

6 kommentarer :

Roberth Ericsson sa...

Har din faiblesse för E-Type något att göra med att en viss Martin Eriksson spelade trummor (dubbla baskaggar) i hårdrocksbandet Hexenhaus (som jag för övrigt såg live i Örebro i november 1988)?

Helena Looft sa...

Hehe, jag är ingen expert på E-type, men det gör naturligtvis saken ännu bättre. Var det en stor upplevelse, tyckte du?

Roberth Ericsson sa...

Ja, sett i det sammanhanget (jag var 12 år) var det en enorm upplevelse, även om jag främst var där för huvudakten Candlemass. E-Type var, vill jag minnas, en klippa bakom trummorna.

Helena Looft sa...

Jamen, precis vad man kunde tänka sig!

Anonym sa...

Heder åt dem som valde in E-type. E-types smak överensstämmer säkerligen med många helt vanliga svenssons.

Anonym sa...

E-Type är så jävla kung!