2005-12-05

BOFH, del 8

Sven är här i dag!

Han har med ett huj lagt beslag på den nya, fina kameran som Kjell äntligen har köpt till mig – att användas på tidskrift.nu (ja, jag länkar dit varje gång eftersom det är mitt jobb att göra reklam för kulturtidskrifterna) för att illustrera artiklar och intervjuer och liknande.

Nu riktar Sven den mot mig och säger:

– Den har ju verkligen inga inställningar, så du kan ju inte misslyckas med några bilder i alla fall.

Efter lite trixande lyckas han sätta på blixten och fyrar av den. Jag visar undertänderna och blir inte vidare snygg.

Sven fotar sedan raskt Kjell, en praktikant och några andra medarbetare som råkar befinna sig i närheten.

– Det här är ju asroligt, säger han entusiastiskt. Jag har ställt in den på automatiskt fylleläge. Alla ser jätteroliga ut.

– Vad vinner man på att ha fylleläge? frågar jag

– Man ser ut att ha det roligare än man har det.

Vi ska ha styrelsemöte i kväll och jag har övertalat Sven att vara med på det, genom att säga "snälla, snälla" och locka med att Kjell ska köpa bulle. Nu är det 45 minuter kvar och vi får hoppas att Sven inte smiter innan dess.

(Vid närmare eftertanke kanske Sven inte är en kattmaki utan en aye-aye. )

Inga kommentarer :