2005-12-13

Mod(ernism) i vardagen (del 1)


Jag läste nyligen en artikel i tidskriften Tromb om nymods i Göteborg, där en av de som blir intervjuvade berättar: "För mig är det dessutom omöjligt att göra revolt eftersom min pappa är gammal punkare och min mamma kommunist. Så om jag och min bror ska göra revolt, får vi bli moderater, säger Karin."


Nymodsen - en retrorörelsen utan någon ambition på revolt?

Men handlar också, nu som då, om att lyssna på den bästa musiken och klä sig snyggast. Piké-tröjor särskilt av märket Fred Perry har typ varit vardagsmat hela sommaren på stan. Ben Sherman-skjortor har synts till på Götgatspuckeln. Bruna, svarta och beige ökenkängor av märket Clarks finns i många vanliga skoaffärer. Och alla Parkas som går omkring i höst- och vintermörkret jag bara säger då det... men snyggt är det!!! Vespans-återtåg behöver väl inte nämnas. Den är kanske redan på väg bort? Men den har varit och är helt osynlig i Rågsved.

Så har the Modfather Paul Weller kommit ut med sin bästa platta på mycket länge enligt nästan eniga recensioner. Skivan heter "As is now".
Recension från Nöjesguiden.

/not a face only a modbrother

1 kommentar :

Anonym sa...

jag vill oxå ha en vespa /Ola