2006-12-25

Dogge Doggelitos tre vise män

För att jag nästan inte köpte någonting alls slapp jag ATTACKEN MOT MITT KONTOKORT, slapp också HÖGT BLODTRYCK HOS TOMTAR, och SLÄKTEN STRESSAR OSS, samt bidrog knappast alls till handelns omsättning på REKORDHÖGA 52 MILJARDER, eller till GALLSTENSANFALL VANLIGA VID JUL, och undvek konstigt nog också den JULSTRESS (som enligt Dagens Industri) PRESSAR RISKKAPITALISTERNA.

Däremot hann jag lyssna på en keltisk julkonsert från Nova Scotia, och odla min anglofila känsla för Christmas Carols förhöjda med irländsk gusto.
Men mest otippad julmusik direkt ur radion var:Dogge Doggelitos: Heliga tre Kungar. En rappare gör egna ljudspår mitt i Venite-Adoremus-köret:
"Vart ska vi gå? Vart ska vi gå?"

Dit där ljuset lyser starkast förstås.

Inga kommentarer :