2008-09-02

Tjoho! Eller inte?

När jag gick på Nyckelviksskolan 1990-91 brukade klasskompisarna ta med sig kassettband som vi lyssnade på när vi satt och gjorde keramikgrejer. Då var det en kille som hade en akustisk version av Black Dog inspelad och som jag tyckte var alldeles fantastisk. Han sa att den var hämtad från någon singelbaksida och att det var en kompis till honom som hade den och sedan gick jag och letade och frågade efter den i skivaffärer i flera år.

Och hittade den inte, förrän nu på YouTube. Fast ... I kommentarerna bråkar folk om ifall den är äkta eller inte. Kanske är det någon sorts hafsigt lappverk? Ett kollage? Eller någon annan än Jimmy Page som spelar gitarr till den ursprungliga sången? Själv börjar jag förstås tvivla på om det verkligen var den där versionen jag hörde 1990. Jag vill liksom inte ha gått på en bluff i 18 år.

3 kommentarer :

Anonym sa...

De hade snyggare kläder 1973.

Anonym sa...

Gitarren är väl fin hur som helst. Men varför är detta så viktigt?

Helena Looft sa...

Det känns lite som att vara religiös och dö och upptäcka att Gud inte finns, om du förstår ...