2010-10-31

Thomas C Ericsson minns Erkki L och Roland V

Min vän och medbloggare på den här sidan, Thomas C Ericsson, är inte bara grundare av Den Blinde Argus, han var också ansvarig för Argusscenen på Hultsfredsfestivalen under många år. Jag skrev till honom och frågade om han hade något minne från Erkkis deltagande på Hultsfredsfestivalen, för jag visste att han hade varit med där något år (samma år som jag var där som frivilligarbetare). Thomas skickade då dessa rader:

1988 uppträdde Erkki på den s.k. Alternativscenen. Han och Roland Vila sov i min lägenhet på Köpmansgatan 4. Vi åkte i en gammal VW-buss mellan H-fred och Vimmerby. Den bakre skjutdörren hade en tendens att åka upp ibland. Erkki satt i baksätet och såg lite blek ut. Roland Vila satt där fram och pratade och märkte ingenting... De har bägge gått bort nu. Två stora och alternativa profiler som lämnat litteraturen/jorden alldeles för tidigt.

Inga kommentarer :