2012-04-24

Poetry slam på Sergels torg och Slakthuset

Johan Nordgren på scenen. Foto: Hannah Meyer

Så här kul (?) om än fruset såg det ut på Sergels torg i lördags när estradpoesitävlingen "Rötslam" hade sin sista deltävling som en del av Kulturnatten. Man hade ställt upp en scen på Sergels torg i samarbete med bussbolaget Rättbuss, som också ordnade gratistransport mellan Uppsala och Stockholm.

Allt det där är historia nu! (Johan Nordgren och Ulf Hazelcreek gick vidare till finalen, dit jag för övrigt själv är kvalificerad.)

Nu i morgon onsdag är det dags för den stora finalen i Rötslam! Den äger rum på nattklubben Slakthuset, på Slakthusvägen 6, kl 19 och framåt. Och jag kommer ofelbart att tänka på några diktrader från Giljotin av Bruno K. Öijer: "terror / du tar min hand och går till slakt". Jag vill inte gå till slakt! Dock går jag gärna till Slakthuset för att läsa min poesi.

Inga kommentarer :