2013-09-24

Pär Hansson är modig, del II

Vi slängde iväg några frågor till Robert Ulvede, bibliotekarie och poet.
Robert Ulvede

Ryktet säger att du besökte poesikvällen hemma hos Pär Hansson i lördags. Hur var det?
Ryktet stämmer! Det var en fin kväll med fina människor och texter.

Ann Jäderlund och Ann Söderlund [sic!] skulle också läsa: Hur skötte dom sig tycker du?
De var inte där så det vet jag inte.

Kan du berätta hur Pär Hanssons del av uppläsningen blev?
Pär Hansson läste en nyskriven intressant dikt om bl.a. en bussresa från Vilhelmina och sen Ann Jäderlunds nyöversättningar av Emily Dickinson.

DN uppmärksammade altanläsningen, och Pär gissade på 30-40 besökare. Hur trångt blev det?
Det blev trångt på altanen men inte för trångt. Sen tycker jag att DN:s uppmärksammande av Altanläsningen störde en smula. Inte för att det var något fel på extragästerna och kvällen blev lika lyckad som vanligt. Men det var som att det låg en knappt hörbar men falsk ton i bakgrunden.

Fick du nån soppa och vad serverades i baren?
Jag missade soppan men hörde att både den och det hembakade brödet var mycket bra. Det serverades olika öl- och vinsorter och smögs fram lite vodka.

Tror du det blir fler hemmakvällar nu? Hos Pär eller någon annanstans?
Jag både hoppas och tror på fler "hemmakvällar" hos Pär.

Vad blev kvällens behållning?
Pär Hansson som presentatör är alltid en ren njutning.

Nåt övrigt som hände under kvällen?
Jag fick ett fint erbjudande som jag tackade nej till.

1 kommentar :

Helena Looft sa...

men Ann Hallström var där i alla fall! Och i stället för Ann Jäderlund kom Lina Hagelbäck och läste ur sin debutroman Violencia. Kalajs, båda två. Hälsar en som också var där och blev bjuden på öl av Robert.