2013-12-01

december igen

jag kanske är synsk, vad vet jag, jag skojar om körsbärsblom i december och några dagar senare blommar körsbärsträdet vid hundgården
synkronicitet eller?

Jag 
 Ja ja ja ja aj jo säkert Lucia? Vad menar du?




men solen skiner ju
och jag går barfota
nej inte i snön
skulle aldrig falla mig in

 brandvarnaren har pipit till
flera gånger idag
det är vinter nu
jag brände vid maten när jag log åt ett meddelande
sen flera timmar efteråt började brandvarnaren höra av sig
jag tänkte på Eddie Izzard, den där Lucianatten på Odenplans gamla pissoar där det är ett hål i marken nu
och en småbarnsmamma på rymmen i en blå buss nummer 4 som körde genom marängsvissnön som föll ymnigt, de trötta hålögda barnen sjöng tippetapp och lusselelle och  den arga pappan svor så det osade
jag var dum, säkert, jag hade sett på videoband hela natten med en ekvilibrist, och kan fortfarande inte tänka på Eddie Izzard utan att höra julsånger, bli röd om öronen och lite småkåt

Inga kommentarer :