2015-07-18

Anna Axfors slutreplik

Rasande rolig (och skicklig) slutreplik av Anna Axfors i AB idag. - Det där med Augustprisnominerade kukar har jag aldrig provat, kanske därför jag "tvingats" ge ut på småförlag hela mitt liv. - Läs gärna även TCArgus kommentar här nedan!

Uppdatering fundering: Jag har nu läst Axfors' artikel några gånger och jag måste säga att den också är rätt bisarr. - Jag tillhör den generation som var ung vid mitten/slutet av 80-talet. Visst ville vi bli utgivna på etablerade förlag (några av oss lyckades också rätt snabbt med det). Men inte väntade vi på att gå några skrivarskolor och inte heller limmade vi på kultureliten!

1 kommentar :

Anonym sa...

Och Statens Kulturråd har också ett ansvar att främja mångfalden av poesiutgivningen. Genom att vara mer proaktiva och ge litteraturstöd även åt fler mindre förlag. Som situationen är nu är det bara de stora förlagen plus en handfull andra som erhåller stöd. Odemokratiskt!