2020-12-08

Att återse en dikt från 1981

Mats Barrdunge fäste nyligen min uppmärksamhet på att jag hade med tre dikter i decembernumret av fanzinet Tempora & Mores 1981. T&M var en Lappis-baserad tidskrift om, ja, tidsfrågor. Utgivare var Patrik Åström, känd från långa och många cafésittningar på universitetsområdet tillsammans med ett kompisgäng på 4-5 personer (dropouts).
Denna tidiga publicering kom inte med i min i våras utgivna Samlade dikter, inte som en strategi utan därför att jag hade tappat kollen på dessa alster men Mats påminde mig.
Bäst av dem och åtminstone på gränsen till att innehålla några hållbara formuleringar är "Backanal", som jag publicerar härinvid.
Uppkopplad mot forntiden, skulle man kunna kalla det idag.

1 kommentar :

Ola Lindvall sa...

Vi får fixa ett appendix så småningom!