2005-03-24

Personangrepp och bokmässa

Jag sitter här med två litterära tidskrifter framför mig, bägge tar upp "lyrikfejden" som förts bland annat på tidskrift.nu och otidskrift. Bägge innehåller grova personangrepp på undertecknad, av Martina Lowden respektive Oscar Rossi. Jag talar om Ordkonst nr 1/2005. samt finlandssvenska Horisont nr 3/2005. Dessa angrepp kommer att besvaras i sinom tid...

Annat som hänt. Trots efterverkningarna av en jobbig influensa gav jag mig iväg till Rinkeby bokmässa förra helgen för att jobba med en del författarpresentationer bland annat. Rinkeby bokmässa är sannerligen ett ställe där man hittar böcker som inte finns på andra ställen, framförallt finns inte den kombinationen av böcker att hitta någon annanstans.
Pia Kocarharzems nya bok "Vittre" var bland dem som presenterades på mässan. För vänner av John Peter Gister kan meddelas att John Peter är "gästpoet" i Pias nya prosabok. En intressant innovation!
Jag återkommer senare till övriga bokfynd från mässan!

1 kommentar :

Anonym sa...

Kul att läsa att John Peter "is still going poetry". Gästpoet i en roman låter minst sagt häftigt!