2007-02-21

FolkTv och Poetry Slam

Jag har alltid trott att poesi är något som förenar människor oavsett ålder, kön, samhällsklass och ursprung i övrigt. I måndags kände jag att det var upp till bevis! Det var näst sista kvalomgången i Stockholm Poetry Slam. Jag väntade mig besök både av en gymnasieklass från Värmdö, som hade anmält intresse i förväg, och av medlemmar i Romantiska Förbundet (vi stod med på deras utskickslista).
Nå, nu kom ju inte hälften av de människor jag hade trott skulle dyka upp, men publiken blev ändå en hyfsad blandning som vanligt. Påminn mig om att aldrig mer tro att det ska komma för många människor på ett arrangemang jag är med och ordnar, det gör det aldrig, och gör det det någon enstaka gång vore det ändå bra.
Smakprov från kvällens Poetry Slam kan ses på den nystartade sidan FolkTv tillsammans med en del annat smått och gott, poeten och tidningsbudet Mats Barrdunge framför en av sina texter till exempel, kontinuitet hos den karln, säga vad man vill.

Inga kommentarer :