2007-02-17

Proggrockare med framtid


Den tjugotredje februari klockan 21.00
spelar mina gamla vänner på Kafe 44, Tjärhovsgatan

"TRÄD GRÄS och STENAR"
heter de, och de är inte så tokiga som de ser ut.
En gång skrev jag en låt till dem: "Sänd en samuraj till stan". Tror den var med på albumet "Djungelns lag" (som jag gjorde omslaget till), eller kanske senare.

Hur som - det är rätt fabulöst att efter tjugofem magra år i Sverige göra comeback och turnera både i USA, Japan och England, som TGS gjort de senaste åren.

Kanske handlar det om trofasthet?
I alla fall, här kan ni lyssna på de fina gubbarna:
tradgresochstenar

4 kommentarer :

Helena Looft sa...

"Hon är ju kult" sa mannen här hemma och jag håller med.

Jag tror jag har sett gubbsen ifråga på någon festival i Solna, kanske i början på 90-talet. "In kommer Gösta" spelades hur som helst. En fin gammal låt!

Andreas Björsten sa...

Ja, Träden är bra. Jag brukar heja på Torbjörn Abelli när vi ses på stan ibland.

Gabrielle Björnstrand sa...

Tack för epitetet...men det är ju inte jag som "kult" utan Träd, gräs och stenar.
Jag är snarare Tidlös.

"In kommer Gösta", är inte det en låt som man skulle kunna döpa om till "in kommer Sven..."

Helena Looft sa...

Ja, bra idé! Det där med "har ni kaffe?" passar ju perfekt.