2008-09-27

Metrokolumnist är ju också ett yrke

Att Liza Marklunds dotter Annika Marklund har blivit kolumnist i Metro är naturligtvis inget annat än ren svågerpolitik – Liza Marklund har bra kontakter i Stenbecksfären.
Men man måste väl ge henne en chans, hon skriver ju inte sämre än någon annan av alla hennes jämnåriga krönikörer. 99 procent åsikter och 1 procent insikt är det normala sedan Linda Skugge med flera såg till att krönikörsyrket changerade (Linda Skugge stannade för länge på Expressen, hon skrev ju riktigt bra i början.)
Annika Marklund verkar hur som helst ha tagit upp sin morsas ställningskrig mot kultureliten
I sak har faktiskt Annika M några poänger i sin senaste krönika; jag har bara så otroligt svårt för uttryck som ”filtkavajerna i kultureliten”.

2 kommentarer :

Helena Looft sa...

Å, jag känner mer och mer att jag bara älskar alla filtkavajer och kulturkoftor! Jag ångrar att jag bråkade på Aris Fioretos för att han ägnade sig åt Raattamaas kommatecken! Jag vill krama hela kultureliten och pussa dem för att de lägger ner en helsickes massa jobb på att läsa och diskutera och analysera och bråka om något så viktigt och olönsamt som litteratur! Och jag är INTE ironisk nu.

Anonym sa...

Hej Andreas!
Fint att du kan se att jag har "några poänger i sak". Tråkigt att du drar så förhastade slutsatser kring min kompetens.

Lev väl.