2011-09-12

En som kan teckna.

Igår när jag kom ut från en körkonsert i min närmast belägna kyrka (den ska jag skriva om på annat ställe), ringlade jag neråt gatan i gott humör under en tillfällig pust av värme, och kikade in genom ett före detta skyltfönster till någon före detta skomakare. Där fanns nu ingenting i "skylten", bara en vit vägg och på den satt uppklistrad en meter stor teckning. Vidvinkelperspektiv. Gungande stadsmotiv, mina trakter, vansinnesschysst bild av bökig Stad.

Mänskan kan alltså teckna, nå så för j-t.

Kollade mänskans namn på en i skylten inklistrad webbadress: annaakerstrom.se.
Varsågoda och klicka! Hon har förhindrat mig att klistra in en bild. Klokt, kanske.
Endast ett frimärke fick jag loss:

PS: Just den bilden jag såg igår finns inte inlagd på webbsidan. Den var - för oss som komparerar - om möjligt ännu bättre.
Anna, du som inte är Anka: lägg ut den!
Men sälj den inte innan jag har sett den en gång till!

Inga kommentarer :