2012-09-25

Postmodern klädkod?


Intressant hur folk klär sig så fort de har råd. Ähum. Som tur är har jag inte råd. Åtta av tio klänningar på Emmygalan var sådana som min mormor gladeligen klippt sönder till trasmattor. Till och med Glenn Close, som man av någon anledning förväntar sig "stil" av hade fått på sig en monumentalt ful kreation.

The good news is; att den fantastiska serien "Homeland" - som jag skrivit om här - tog hem priset för bästa dramaserie, samt att seriens huvudrollsinnehavare Claire Danes och Damian Lewis båda fick pris för bästa skådespelare i dramaserie-klassen. En ny säsong av "Homeland" börjar i Svt 8:e Oktober. Om uppföljaren blir lika bra som den tidigare så ska ni bänka er.

4 kommentarer :

Petter Helje sa...

Är det en toalettrulle hon håller under armen?

Gabrielle Björnstrand sa...

Hehe - nej det är nog en del av bakgrundsdekoren.
Men runt brösten har hon något som liknar knäskydd för hockeyspelare. Strääänge!

kalebass sa...

Modet föredrar jag att tiga ihjäl. Claire Danes tillhör mina absoluta favoriter dock. Väl värd priset.

Gabrielle Björnstrand sa...

Åh, jaha. Jag Ä-ä-ä-ä-älskar att skriva om mode. Typ var tionde år.

Och visst var de fina båda två, pristagarna.