2016-05-08

proffsdikt

har i ungefär tusen år försökt skriva en diktsamling. jag är så in i skinnet romanförfattare, och några noveller. jag har bankat det in i väggen så att jag är alldeles trött och blodig. men jag är ju inte det. jag började med dikter i tidig ålder, sen sångtexter, sen dikter igen, sen prosa. nu jävlar! såhär börjar diktsamlingen just nu:

tiger tiger var är du / halkar du i brunnen nu / smärtan trängs in i din hud / ekon från de bruna åren / fryser du i kylan nu / solen skuggar sur och gul / trängs du som i Tyskland nu / ekon dunkar järnvägsspåret / gråa dagar fram till jul / allting river värre nu / du är trött och trist och ful / hör du gamarna som skriker / känner du att någon sviker / där är splittret där är liken / staden är av aska nu / allt du visste är en myt / tiger tiger allt är nu / tiger tiger tiger du

Inga kommentarer :