2016-10-25

pratar inte franska i Le Grande Motte (skiss)

vi lyssnar på de sorgsna sångerna
hon flyger mellan verserna
jag har två döttrar någon annanstans
jag försöker se dem genom vågorna
vi cyklar i motvind
hela salta havet till höger
som ett svar på frågorna
vi äter glass
hon flyger mellan verserna
hon flyger runt med svaren
medvind tillbaka
en man på en rullande maskin
hela salta havet
vi dyker i vågorna
simmar upp och ner
en ensam man i varma kläder
hans mamma har just dött
livet han aldrig fick
vi äter glass
han väntar på kaffe
vi lyssnar på de sorgsna sångerna
jag älskar och är rädd för vågorna
vad de kan göra mot mina barn
vi cyklar slalom mellan turister
den sovjetiska stan
alla raka gator
det blåser friskt från havet
vi äter vegetariskt eller fisk
vi bor i en trång trappa
jag saknar mina döttrar
hon saknar sitt barn
vi älskar att vara två
här finns inga tiggare
vi äter middag i sängen
vi lyssnar på de sorgsna sångerna
vi tittar på Asterix och Tintin
vi rör varandras lår
sen franska chansons
hon flyger mellan verserna
förklarar det jag inte förstår
jag är rädd för flygplanen
att ramla i ingenting
hon håller min hand
nedanför spränger vågorna
jag saknar mina döttrar
de badar i en annan värld
jag känner hur de flyter
jag blundar när de dyker


Inga kommentarer :