2007-06-06

Jag var där! (alla övriga kommentarer är överflödiga)

8 kommentarer :

Andreas Björsten sa...

Ok, Antony & the Johnsons på Dalhalla? Är det du som filmade?

Roberth Ericsson sa...

Nej, min bror. Jag satt bredvid och hejade på.

Thomas C Ericsson sa...

Fantastiskt!

Gabrielle Björnstrand sa...

Vad sköna de är...
jag tycker du ska berätta lite, för oss ofrälsta

Roberth Ericsson sa...

Gabrielle: Filmklippet visar alltså Antony & the Johnsons framföra den obskyra singellåten "I fell in love with a dead boy" på det magnifika kalkbrottet Dalhalla i Rättvik den 2:a juni. Frontmannen Antony Hegarty, en i ordets alla bemärkelser "queer" artist, emigrerade från England till New York i början av nittitalet, och hankade sig fram som kabaréartist fram tills det defintiva genombrottet som soloartist med albumet "I am a bird now" 2005. Med Po Tidholm ord rör det sig, som med all önskvärd tydlighet visas här, om "samtiden vackraste vibrato". Vill du så sänder jag dig gärna hans två mäserliga album, som förutom nämnda titel är den självbetitlade debuten från 2000.

Roberth Ericsson sa...

Ja, förutom stavfelen och felsyftningarna så var det väl ungefär vad jag ville säga.

Gabrielle Björnstrand sa...

Ja tack, sänd mig gärna hans mäserliga miserly masterly albums,
om jag till exempel mailar dig?

Roberth Ericsson sa...

Mejladress: roberthericsson@hotmail.com